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Neuigkeiten
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Friedliche Weihnachtszeit...  
von I/JG27_Zimmi  am 08.12.2014


War mal... :D

https://www.youtube.com/watch?v=BKufcdKDrW0





ElfjÀhrige Mitgliedschaft  
von I/JG27_Zimmi  am 01.11.2014


Aaachtung!

Am 28.10.2014 feierte der Jagdflieger I/JG27_Pauke sein elfjähriges Geschwaderjubiläum. Die gesamte Mannschaft beglückwünscht ihn zu dieser stolzen Zahl und hofft, auf weitere elf Jahre. Die offizielle Feier findet 2015 in Duxford statt.

Horrido!





Battle of Stalingrad offiziell gestartet  
von I/JG27_Rollo  am 22.10.2014


Heute endete die Early-Access Phase von IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad. Das Spiel ist somit als Version 1.002 verfügbar.

Produzent "=FB=LOFT" dazu:

"Dear pilots,

We present you a new game in the IL-2 Sturmovik series. It was both hard and enjoyable to work on it. It’s a pleasure to be creating a continuation of the game that once won the world’s recognition in the genre - yes, it’s no easy to make something worth everyone’s attention. We’ve been persistent on our way to the dream, we started as players and turned into makers. The very game release proves that tenacious dreamers can accomplish their goals.

And the goal was to create the game withing minimum time because the IL-2 series had lived through some hard times and significant gaps between releases. We worried that players might forget the genre in the wreckless rithm of modern entertainment industry, and that we might release a game too complicated and slow for players. But we never lost our focus on the very core of flight simulation. Physics, aerodynamics, ballistics, and precise recreation of military vehicles. We wanted you not only know but also - feel like you’re flying. Feel yourselves surrounded by the clean ice-cold air, feel the power of a combat machine in your hands. The game remains on the base of persistent and continuos wish to improve your skills. And we, keeping this base gameplay untouched, added the best features of other genres to create one of the most hardcore and honest games on the market.

We enjoyed making the IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad, that was so cool, and we hope you’ll enjoy playing it as well. We’re sure that the game will work correctly on your PCs but we are ready to make all necessary corrections if something goes wrong. If you encounter any technical difficulties, please, submit a ticket to our customer support, or tell us about your issue on the forum or on our social network pages - we’ll read it. Well, we’ve taken off, all parameters are ok. We’ll see what’s next later, when we climb a little higher. Thank you for your enthusiasm and your trust.

Thanks for your support,
IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad Team"

Zur offiziellen Ankündigung im Battle of Stalingrad Forum...





Kampagnenbericht  
von I/JG27_Zimmi  am 18.10.2014


Erste Einblicke in die Beta-Stalingrad-Kampagne von IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad gibt I/JG27_Rollo in seinem Foren-Blog.

http://www.ticat.at/jg27forum/index.php?topic=664.msg11425#new

Ein Auszug vom 6. November 1942:

Mit deutlich besserer Laune als gestern laufen Alfred und ich nach dem Frühstück über das Flugfeld und zu den Messerschmitts. Sofort fällt uns auf, dass heute ungewöhnlich viel daran gearbeitet wird. Wir nähern uns den Warten, bieten unsere Hilfe an und kommen ins Gespräch, während diese einigen 109ern einen ETC 50 verpassen. In den frühen Morgenstunden wurden einige Frontabschnitte wohl verstärkt unter Artilleriefeuer genommen. Wir ahnen, dass heute wohl keine Begleitflüge auf dem Programm stehen.

Der Alte ruft uns zu sich. Einsatzbesprechung. Der Russe hat nördlich und südlich von Stalingrad vermehrt Artillerie unn Panzer aufgefahren. Während die Stukas die Panzerbereitstellungen angreifen, sollen wir zu viert Störangriffe auf Geschützstellungen bei Chapurniki fliegen. Weiß ich überhaupt noch, wie man Bomben schmeißt? In Afrika flogen wir nur selten Bodenangriffe, irgendwann gingen uns die Bomben aus und es wurden auch keine mehr geliefert. Hier scheint es noch genug zu geben. Ich bestimme Kaminski als Kaczmarek während Alfred die zweite Rotte führt. Ein weiterer Schwarm soll den Luftraum säubern. Wir starten um 10:15 Uhr.

Ich wähle eine Route, die uns möglichst lange über eigenem Gebiet hält. Tatsächlich schlägt uns bis zum Ziel keine Flak entgegen. Wir sinken gerade auf unser Zielgebiet zu, da bemerkt Alfred eine Artilleriestellung dicht an der Front. Ich merke mir die Position und fliege weiter ins Hinterland, um weitere Stellungen aufzudecken. Tatsächlich finden wir eine größere Ansammlung an Geschützen. Wir fliegen an, ich kann drei SC 50 schmeißen bevor ich hochziehen muss aber es fehlt die Übung - daneben. Die anderen melden Volltreffer.

Über uns entbrennt ein kurzer Luftkampf. Eine Gruppe russischer Jäger wird von unseren gestellt und abgeschossen. Währenddessen fliege ich erneut an. Nur noch eine Bombe - die muss sitzen! Genauer Anflug, noch ein bisschen warten und ... los. Ich blicke zurück und sehe die Artilleriestellung von Rauch verhüllt und von sekundären Explosinonen erhellt. Ein zufridenes Grinsen macht sich auf meinem Gesicht breit. Wenigstens eine!

Wir fliegen zurück zur ersten Artilleriestellung und bekämpfen diese mit Bordwaffen. Alfred kommt etwas zu weit nördlich ab und wird von russischer Flugplatzflak böse erwischt. Ich schicke seine Rotte nach Hause. Etwas abseits bemerke ich weitere Stellungen und fliege an. Sieht nach einem eingegrabenen Panzer aus, ein KV-1 - da müssen Stukas ran. Aber was ist das daneben? Ein LKW - nichts wie ran! Es stellt sich als Flak-LKW heraus. Leuchtspur schlägt mir entgegen aber ich bin wie im Rausch. Weiter drauf, weiter drauf .. die Geschütze rattern und die Flakmunition rund um den LKW explodiert, als ich im letzten Moment hochziehe.

Im Wegsteigen ernüchtere ich. "Was war denn das?" frage ich mich und bin über diesen Anflug von Waghalsigkeit überrascht und entsetzt. Wäre die Flak genauer gewesen...
Wenigstens können die Stukas jetzt ungestört den KV-1 bekämpfen. In Gumrak gelandet schaue ich nach Alfred. Seine 109 bedarf etwas intensiverer Pflege aber er selbst ist wohlauf. Wir gehen mit Kaminski Mittagessen aber meine Gedanken hängen immer noch an diesem Flak-LKW.

 




Einzelspieler-Kampagne  
von I/JG27_Zimmi  am 04.10.2014


Hi Everybody!

Today we give you the single player campaign for the Early Access. This is the most complex game mode we have in BOS. It utilizes our mission generator logic, AI technologies, and all the content we’ve made. We’ll keep working on the Campaign for a time, adding new types of missions, applying some more scenario elements and improve the existing systems. Because today’s release is the very first public version of the Campaign, you’ll probably find bugs in it. We’ll notify you about the most important ones that are discovered and, of course, fix them.

And yes, we need some extra time to finalize the project and make some important corrections. This is mostly related to the key features of the flight-sim i.e. engineering and programming. It may seem that now that the Campaign is going to be available we’d have all the time in the world for the rest of the work. Despite modern trends we do not want an endless beta for our game. That’s why when some necessary “polishing” is done IL2:BOS will be officially released in the beginning of November 2014, which is one month from today.

Today’s update will be one of the most significant of the entire Early Access period. Because of that, the first thing that you need to know is that you’ll need to perform a clean install if you have the non-Steam version. We apologize for that, but it is necessary. Uninstall the game completely (and a system reboot is recommended after that), download the updated game client from your profile and run the installer. Steam version owners won’t need all that as the update is going to be automatic. The second thing we want you to pay attention to is that the in-game progress logics will be enabled. In other words, all modifications on your accounts have been locked and you’ll make them available by playing the Campaign. Also, we’ve updated the Founders’ hangars with exclusive skins and other little things that we promised to all participants of the pre-order program.

We want to thank the community for their patience and understanding as we have progressed through the Early Access period. Overall it’s been a pretty pleasant experience we believe, hopefully the new Campaign will work as it is supposed to. As we enter the final stretch we are pleased to see some innovative MP servers and some really awesome videos that have been created to help demonstrate how awesome BOS is. We appreciate the efforts of all involved to support the BOS community and this hobby.

Cheers!





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